La CUP Ciutat Vella denuncia l’opacitat i l’especulació que envolten el projecte de la marina de luxe del PORT VELL

Fa uns dies llegíem al diari el Confidencial la notícia que oligarques del petroli han invertit el seu capital en el projecte de la marina del Port Vell mitjançant societats en paradisos fiscals. Un escàndol més en tot el procés de robatori que suposa la construcció d’aquesta marina, expropiant les barcelonines del seu antic port i del seu mar, amb l’objectiu de vendre’ls a multimilionaris de tot el món, que portaran els seus megaiots a aquesta mena de “parking” privat exclusiu i excloent.

Segons la notícia, els socis de Salamanca Group (grup inversor britànic que va comprar la marina) estarien vinculats a la indústria petrolífera i haurien camuflat la seva inversió mitjançant societats pantalla que actuen en paradisos fiscals de Xipre, les illes Caiman i les illes Verges. Que el grup Salamanca tenia un rerefons fosc era vox populi, però amb les troballes d’aquesta investigació es posen noms i cognoms als especuladors internacionals responsables d’estafes financeres, als quals els nostres governants han venut el port vell de la ciutat. L’impacte de l’article ha estat de tal magnitud que el grup municipal del PSC va demanar la suspensió dels permisos d’ampliació de la marina desprès de conèixer la notícia.

No hem d’oblidar que el projecte de la Marina del Port Vell ha estat impulsat per institucions públiques com el propi Ajuntament de Barcelona i l’Autoritat Portuària, malgrat la forta oposició dels veïns i veïnes de la Barceloneta.

L’Autoritat Portuària és una institució clau en l’ estratègia de privatització de la façana marítima de la ciutat. És tal l’assumpció del port com a espai privat, que l’actual regidora de Ciutat Vella Mercè Homs va afirmar que el Port de Barcelona “és una empresa privada”, d’on cobra, per la seva presència al Consell de Port 2000.

Des de la CUP venint denunciant reiteradament l’estratègia de venda de la ciutat a la que està sotmetent l’Ajuntament els nostres espais públics, especialment intensa a Ciutat Vella i el front marítim de Barcelona. L’aprovació del nou Pla d’(Ab)usos de Ciutat Vella, el Pla Paral·lel, el Pla Especial del Port Vell… tots aquests projectes urbanístics beneficien a grans promotors immobiliaris i indústries turístiques mentre es dóna l’esquena a les necessitats reals dels veïns i veïnes. De fet, la població no ha estat consultada en cap moment al respecte i l’opacitat tristament ha caracteritzat tots els processos de planejament, de manera particularment greu en el cas de la marina de luxe. Ens roben el port perquè en treguin beneficis econòmics els especuladors internacionals.

No estem disposades a veure com la nostra ciutat es ven al capitalisme salvatge i com multimilionaris mafiosos converteixen el nostre port en una apologia del luxe i la riquesa, mentre les classes populars de Ciutat Vella (i tot Barcelona) segueixen patint cada vegada més greu i intensament les conseqüències de la crisi capitalista.

RECUPEREM L’ESPAI PÚBLIC, FEM FORA LA MÀFIA!!