La CUP de Barcelona dóna suport a la vaga de Barcelona TV i Barcelona FM.

Les treballadores de Barcelona TV i Barcelona FM, subcontractades per la productora Barcelona audiovisual, han convocat una vaga per als propers dies 19 de setembre i 3 d'octubre, que coincideixen respectivament amb el pregó de les Festes de la Mercè i amb el proper ple municipal.

La Candidatura d'Unitat Popular de Barcelona (CUP) expressem el suport a les dues jornades de vaga, que arriben després d'haver-se intentat negociar una rebaixa del sou compresa entre el 4'5 i el 10% segons el treballador. De la mateixa manera, també donem suport als treballadors en la seva demanda de tenir l'Ajuntament com a interlocutor directe.

A més, des de la CUP de Barcelona defensem i exigim la immediata municipalització dels mitjans de comunicació locals de Barcelona, perquè la situació creada és una conseqüència del model actual, creat pel tripartit i mantingut per CiU. L'externalització del servei mitjançant productores molt vinculades als successius governs municipals, té efectes negatius clars per les treballadores.

Amb aquest model organitzatiu, l'Ajuntament de Barcelona pot desentendre's –i així ha sigut amb Pasqual Maragall, Joan Clos, Jordi Hereu i Xavier Trias com a alcaldes–, de les condicions laborals de les treballadores de la TV local de Barcelona, ja que passen a ser responsabilitat d'una empresa privada, malgrat que tota la feina que es fa és per garantir un servei municipal. A més, cada cop que la concessió canvia les treballadores viuen mesos d'inestabilitat i es perden llocs de treball i drets adquirits.  L'externalització representa un malbaratament de fons públics ja que l'Ajuntament s'estalviaria la plusvàlua que cobra BCN Audiovisual si contractés directament als treballadors i es fa únicament i exclusivament per afavorir empreses amigues del règim de torn.

D'altra banda, considerem necessari articular un model de televisió pública municipal que, tant pel que fa al model organitzatiu com al projecte polític i als continguts que en deriven, respongui a la realitat de la majoria treballadora i dels barris. Un model que advoqui per uns continguts socialment emancipadors i transformadors enfront del domini mediàtic i ideològic dels grups empresarials privats.

Per tot plegat cridem a la mobilització i a la participació en les protestes que convoquin les treballadores.

Candidatura d'Unitat Popular de Barcelona

Barcelona, 8 de setembre del 2014