Gran èxit del vermut de la CUP sobre els Mitjans de comunicació de Sants-Montjuïc
La cita era a les dotze, com no, l’hora del vermut. L’hora dels vermuts que organitza la CUP de Sants-Montjuic per tal de conèixer millor la realitat dels barris on treballem. En aquest segon vermut, el convidat era l’Oleguer Forcades, de Sants 3 Ràdio, i la sobretaula versava sobre el panorama dels mitjans de comunicació locals, tant a nivell històric com actual.
Desprès d’una breu introducció històrica i el repàs a la dotzena de capçaleres més rellevants del barri del passat segle, s’ha fet una repàs a la situació actual on els diferents mitjans en paper, digital i per ones, ens recorden que vivim en un barri on la premsa local gaudeix d’una vitalitat important, i que no es casualitat que tant la televisió municipal de Barcelona nasqués de la televisió local de Sants, ni que publicacions d’àmbit comercial tinguin el seu banc de proves també al nostre districte.
Desprès s’ha obert diversos fils de debat, sobre la necessitat de tenir premsa local amb un format veraç i amb sentit crític i autocrític, i no com un simple contrapès als mitjans que el poder i les marques comercials de l’àmbit comunicatiu ens porten al barri. La transformació del sector, sobretot per la caiguda dels mitjans de paper i la creixent informació digital, les dificultats de l’espectre radiofònic per a poder mantenir una freqüència lliure d’interferències de grans grups o petites ràdios comercials, o el fet d’orientar aquests mitjans locals a la feina dels barris per sobre de mantenir estructures de districte, que no deixen de ser, un espai poc natural. Massa sovint informacions de la zona de Sants tenen més sentit lligar-les amb Les Corts i viceversa, o les de Poble Sec amb Sant Antoni, que no pas creure que la unitat de districte faci crear un interès artificial.
Finalment, la vintena llarga de participants han pogut gaudir del pica-pica i un beure, tot esperant la propera convocatòria, amb un nou tema i emplaçament.