29 de gener: vaga d'usuàries del transport públic. Aturem la pujada!

Des de la CUP de Barcelona fem una crida a seguir impulsant les iniciatives populars en defensa del transport públic i contra la pujada abusiva de preus. Exigim la retirada immediata d'aquesta apujada i una reducció dràstica i sostinguda dels preus del transport públic així com la creació de títols amb reduccions per a persones aturades, estudiants i amb rendes baixes.


COMUNICAT DE LA PLATAFORMA 'STOP PUJADES TRANSPORT PÚBLIC':

S’HA SOBREPASSAT LA LÍNIA VERMELLA!!!

22 DE GENER, CINQUENA MOBILITZACIÓ DELS BARRIS PER RESPONDRE A LA PUJADA DEL PREU DEL TRANSPORT PÚBLIC DEL 2014

El 22 de gener ens mobilitzem més barris i més estacions: Llucmajor, Ciutat Meridiana, Roquetes, Santa Coloma, Sant Andreu, Horta, Arc de Triomf, Fontana, Pl. Sants, Sagrera, La Pau, Clot, Pompeu Fabra (Badalona), Castelldefels, Gavà, Cornellà, Bellvitge, Congrés, Martorell, Sant Joan Despí, Poble Sec, Premià de Mar, Hospital Clínic, Jaume I, Sant Boi de Llobregat, Sarrià, Artigues (Sant Adrià) i al barri de La Marina (Zona Franca).

Un desafiament als barris més castigats per la precarització, l’atur i les retallades

Aquesta pujada del preu del transport implica un nou desafiament cap als veïns i usuaris, que observen que mentre l’Administració retalla serveis, retira ajudes i desnona famílies, castiga la gent que utilitza el transport públic, l’únic del qual disposa per anar a treballar o per cercar feina.

Un servei públic que funciona com una empresa

El bitllet més venut, la T-10, ja té un cost de 10,30€. Això significa un 5,10% més que l’any anterior i un 71% més que fa deu anys. La T-50/30 ja costa 42,50€, una pujada del 8,4%. Aquest augment continuat de les tarifes, molt per sobre dels increments de l’IPC, converteix el transport públic, pagat per tothom a través dels impostos, en un luxe per als usuaris i en un autèntic transvasament de fons públics cap a les empreses que el gestionen.

Tot això succeeix mentre s’eliminen línies d’autobús, s’elimina el bus de barri els diumenges i festius i, des de l’any 2007, s’ha anat reduint un 10% el servei d’autobús entre setmana i un 25% els caps de setmana.

ATM, direcció de TMB i Xavier Trias: les raons per les quals s’apuja el preu del bitllet

Mentre repaguem el transport públic, l’empresa TMB que gestiona l’autobús i el metro  –tal com ho han denunciat reiteradament els seus treballadors/es– manté una opacitat absoluta sobre el seu pressupost i sobre el sou dels 603 membres de l’equip directiu, ja que tenen un salari fora de conveni i totalment desconegut, a més dels cotxes oficials de què gaudeixen. A més, continua mantenint-se en secret el motiu pel qual tants excàrrecs públics de PSC i CiU acaben ocupant llocs dins d’aquesta direcció.

• Hem de continuar empassant-nos i patint que any rere any ens facin pagar més car el transport públic?

• Hem de continuar pagant els excessos abusius de les empreses que gestionen el servei de transport metropolità?

Per aquestes raons, des de STOP PUJADES TRANSPORT PÚBLIC, no pararem fins que no es retiri la pujada del 2014. Per tant:

ANUNCIEM UNA VAGA D'USUARIS I USUÀRIES DIMECRES 29 DE 20H A 20:30 I CONCENTRACIONS ALS BARRIS A LES 19H exigint:

• La retirada de l’augment del 2014 i congelació del preu del transport públic d’acord amb les tarifes del 2013.
• Convocatòria d'una taula social per fixar tarifes i criteris.

AIXÒ HO HEM D’ATURAR ENTRE TOTES I DES DE TOTS ELS BARRIS!
SORTIM AL CARRER I DIGUEM PROU!