Comunicat de la CUP de Barcelona davant el desallotjament del Centre Social Autogestionat Can Vies

Ahir vam assistir atònites i enrabiats al desallotjament del Centre Social Autogestionat Can Vies, un dels punts neuràlgics de l'associacionisme al barri de Sants i una infraestructura que utilitzaven no només entitats de Sants, sinó de tota la ciutat de Barcelona.

Després de 17 anys, l'Ajuntament de Convergència i Unió, mitjançant TMB i els Mossos d'Esquadra, va acabar amb un dels projectes alternatius més consolidats de Barcelona.

Ahir va ser una jornada nefasta per Sants i per Barcelona, i davant d'aquests fets, la CUP de Barcelona:

- En solidaritzem amb el projecte i els companys i companyes de Can Vies, aplaudim l'exemplar resistència amb la que van plantejar el desallotjament i els animem a continuar el treball i la lluita. Així mateix, felicitem la Plataforma de Suport a Can Vies per la feina feta, un ampli ventall d'associacions de Sants que demostrada l'estima que el barri tenia, i té, pel Centre Social Autogestionat.

- Volem denunciar que un projecte com Can Vies vagi al terra en un moment en què, més que mai, fan falta espais socials on desenvolupar activitats fora de la lògica de mercat. L'Ajuntament, en comptes de torpedinar i enfonsar projectes com aquest, els hauria de defensar i donar-hi suport. És inconcebible i incomprensible que un edifici com Can Vies s'enderroqui, i més encara quan tècnicament és innecessari.

- Volem denunciar l'estat policial al que el Mossos d'Esquadra va sotmetre tot el barri de Sants, desplegant dotzenes de dotacions policials, amb un helicòpter sobrevolant la zona des del migdia, tallant la carretera de Sants des de plaça Espanya al carrer Arizala, suspenent durant hores la parada de Metro de Mercat Nou, fent carregues davant centres escolars en el moment de sortida de la canalla, tallant els accessos a l'Estació de Sants i, finalment, acabant la jornada amb càrregues indiscriminades a diversos indrets del barri.

- També volem solidaritzar-nos amb el mitja de comunicació local La Burxa que ahir va perdre la seva redacció i denunciar l'atac escandalós contra el mitjà de comunicació La Directa, al carrer Riego.
Des de la CUP volem deixar clar que exigirem responsabilitats sobre la vergonyosa actuació policial, alhora que demanarem explicacions sobre el cost total que va suposar el dispositiu del desallotjament.

Demanem la llibertat sense càrrecs pels detinguts i les detingudes després de la manifestació i animem a tots els veïns i veïnes a participar a les properes convocatòries de suport a Can Vies i els seu projecte.