Davant l’estafa tarifària: Desobediència Civil #StopPujades

Portem moltes setmanes protestant a moltes estacions de Barcelona i tota l’Àrea Metropolitana contra la pujada de transports públics. Entre d’altres accions, ens anem concentrant cada dimecres a diverses estacions segons els barris on durant mitja hora obrim les portes d’entrada a les estacions en senyal de protesta i desobediència civil contra aquesta pujada de tarifes que no és més que una estafa. Durant aquesta mitja hora és molta la gent que passa sense pagar –amb ajuda d’alguns treballadors de TMB– i molta més encara la que mostra el seu suport a la causa. Aquestes accions coordinades generen escalades de desobediència civil en estacions centrals com el metro de Diagonal, Sants o Sagrera, així com a Plaça Catalunya tant als ferrocarrils com als trens de rodalies. Aquestes accions demostren una vegada més que el poble, unit i fent ús legítim de la desobediència civil, és capaç de tot.

L’exemple més recent el vam tenir ahir, dilluns 24, a l’estació de FGC de Sarrià, on un bon nombre de veïns i veïnes es van aplegar per enèsima vegada per denunciar aquest abús sobre els seus drets, i van decidir obrir durant mitja hora les portes d’accés al ferrocarril. No convençuts d’aquesta acció, les mobilitzacions no s’aturen. El dimecres 26 de febrer a les 19h, la CUP de Sarrià-Sant Gervasi serem a la concentració de la plaça de John F. Kennedy, aquesta vegada al barri de Sant Gervasi-Bonanova, l’abús tarifari que estem patint com a ciutadans i ciutadanes. D’aquesta forma, l’estació de FGC d’Av. Tibidabo serà l’escenari de la protesta que es va iniciar fa quasi dos mesos, a principis d’any.

Una vegada i una altra haurem de reivindicar aquestes accions de desobediència en el marc de la plataforma #StopPujades per fer notar als polítics i directius d’ATM que no pagarem la seva pujada, que no és una pujada qualsevol si no una estafa en tota regla en aquest procés de pauperització que viuen les classes populars i treballadores dels Països Catalans. És una vergonya que en el context actual els preus de l’AVE Barcelona – Madrid baixin, mentre la resta de serveis de Rodalies, FGC, i TMB segueixen empitjorant al temps que encarint-se.

Actualment ATM té un deute de 508 milions d’€ que pretenen que paguem amb la pujada de preus dels transports, que –en canvi– suposa tan sols una recaptació de 25 milions d’€ en un pressupost anual de 1300 milions. Això combinat amb inexplicables despeses com gairebé un milió en places de pàrquing per a oficines, mig milió en auriculars d’un sol ús per als busos turístics, o més de dos milions en roba de treball d’El Corte Inglés, mentre es mantenen en nòmina més de 600 treballadors fora de conveni, la majoria sota sous estratosfèrics; fan que la indignació creixi dia rere dia.

En aquest sentit cal recordar que la CUP de Barcelona, conjuntament amb la secció sindical a TMB de la COS (CoordinadoraObrera Sindical) han presentat una querella criminal contra la direcció de TMB en les persones de Dídac Pestaña (PSC) i Joaquim Forn (CiU) per la seva administració fraudulenta i presumpte delicte de malversació de fons públic. Uns directius, que, per casualitat, han contractat els mateixos advocats que defensen Bustos, Messi o Núñez. Ja se sap, ells roben, ells es defensen.

A més, aquesta setmana tenim a Barcelona una vegada més el Mobile World Congress, un congrés per a teleoperadors i marques de tecnologia punta en telefonia mòbil, que serveix per enriquir, una vegada més, als qui més tenen.

L’Ajuntament i la Generalitat vénen aquest congrés com un generador de riquesa per al país, quan, en realitat, les classes populars i treballadores d’aquest país no veuen ni un borrall dels diners que se’n generen. Aquests són els tipus de congrés que generen la mal anomenada ‘Marca Barcelona’ és a dir, la ciutat del Turisme, perquè no crea més que hotels i hotels que algun dia no sabrem on ficar, mentre els petits establiments i les botigues de tota la vida perden pes, els veïns es troben en total indefensió contra el turisme de masses, agressiu i transgressor, i on la cultura popular perd pes a marxes forçades perquè hem decidit que la nostra història es basa en el modernisme i les noves tecnologies del s. XXI.

Com deia fa poc David Fernàndez al parlament, el MWC costa a les arques públiques 1712€ cada hora fins el 2018, només per posar en safata de plata als ‘voltors’ tot el nostre territori, amb l’impacte ecològic que això suposa. Tot això, sense parlar de la mala broma del ‘Barcelona World’. Per tot això, i encara més si cap, des de la plataforma #StopPujades, amb el suport de més de 80 regidors i un munt de plataformes i moviments socials i polítics, demanem la retirada de les pujades del transport d’aquest 2014 i la creació d’una taula social amb tots els moviments socials per debatre quin model de transport públic volem per al nostre país.

És una proposta de mínims, fins llavors: desobediència, desobediència i desobediència! #NoParem