Denunciem Trias per us electoral de l’Ajuntament

La CUP Capgirem Barcelona denuncia Trias per us electoral de l’Ajuntament

La CUP Capgirem Barcelona ha presentat una denuncia davant la Junta Electoral contra Xavier Trias i l’Ajuntament de Barcelona per considerar que els actes i anuncis que estan duent a terme aquests dies contravenen la prohibició de fer-los en període electoral i pre-electoral.
En particular, s’han denunciat 14 fets, si bé aquests són només una mostra, ja que avui mateix Xavier Trias en du a terme més. Així doncs, s’ha sol·licitat a la Junta Electoral que, a banda d’aplicar les sancions que corresponen, requereixi a Trias i a l’Ajuntament perquè deixin d’utilitzar la institució i els diners públics per fer campanya electoral per CiU. Entre els fets denunciats destaquen la inauguració de l’illa d’equipament del Mercat del Guinardó o el fet d’haver anunciat l’entrada en funcionament del Mercat del Ninot en plena campanya electoral.
L’alcalde Trias ha estat capaç de batre tots els rècords. Els darrers mesos de mandat ha estrenat pàgina web de l’Ajuntament, ha aprovat la implantació d’uns “agents cívics” de misteriosa funció, i ha aprovat determinades suspensions de llicències en l’àmbit turístic (sempre, és clar, quan ja estaven concedides les llicències que volien). Els portals de tota la ciutat han aparegut en reiterades ocasions anunciant-nos qualsevol obra amb grandiloqüents eslògans de com treballen per la ciutat, i les bústies rebien tot tipus de propaganda institucional amb la cara de l’alcalde. De fet, ha estat capaç d’inaugurar la Plaça de les Glòries anys abans de que es faci o de tirar una paret de la presó Model per fer-se la foto.
Algunes d’aquestes actuacions, i les que poden succeir en els propers dies, vulneren la prohibició d’actes d’aquest tipus que estableix la normativa electoral durant el període que comprèn la publicació del decret de convocatòria i el dia de les eleccions. Així doncs, exigim que s’aturin aquets actes encoberts de propaganda electoral partidista.
Si l’Ajuntament no atura aquests actes ho farem nosaltres!