El blocs electorals són censura. Desobeïm-los!

La CUP Capgirem Barcelona emplaça la FAVB i Barcelona TV a desobeir els blocs electorals

Quan queda poc més d’una setmana per l’inici de la campanya electoral, els efectes dels blocs electorals imposats pels partits majoritaris, en contra del criteri periodístic dels professionals dels mitjans públics, ja es fan notar. El proper dia 8 de maig, la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) organitzarà un debat dels caps de llista a les eleccions municipals de Barcelona. Aquest debat es farà conjuntament amb Barcelona TV (BTV), que, pel fet de ser un mitjà públic, està sotmès als blocs electorals. Ahir, la FAVB ens va comunicar que, a causa d’aquesta situació, la CUP Capgirem Barcelona no hi podríem ser presents. En aquest debat hi participaran, doncs, CiU, PSC, PP i ERC. També hi serà Barcelona en Comú, ja que és la coalició d’Iniciativa per Catalunya – Verds a les eleccions municipals, comptant amb la seva quota.

A la CUP Capgirem Barcelona considerem que és una anomalia democràtica que no se’ns permeti participar en aquest debat, i més encara si es té en compte que tant la FAVB com el col·lectiu de treballadores de BTV s’han oposat als blocs electorals. És per això que emplacem la FAVB i BTV a desobeir els blocs electorals i a permetre la participació de les formacions polítiques a les quals es pretenia convidar des de l’inici. Així mateix, emplacem els partits polítics convidats al debat a comprometre’s amb la pluralitat democràtica a través dels fets, tot plantant-se mentre no es garanteixin uns mínims requisits de salut i pluralitat democràtica.

Finalment, volem donar el nostre suport a les professionals dels mitjans públics, en particular de Barcelona TV, TV3 i Catalunya Ràdio, que s’han oposat des de fa anys a la imposició dels blocs electorals. D’aquesta manera, les animem a plantar-se davant la censura imposada, que només cerca protegir l’espai electoral dels grans partits, com si es tractés d’un vedat de caça particular.

#BlocsSónCensura

Tota la informació de la campanya a capgirembcn.cat