El nucli de Sant Martí elabora el programa electoral a l'entorn del Punt de Trobada

Dissabte passat, el nucli de Sant Martí de la CUP de Barcelona  va aplegar el Punt de Trobada sobre polítiques ecològiques, mobilitat i transport i urbanisme. També es va parlar de les necessitats del barris dels districte amb l'objectiu d'introduir-les en el programa electoral de la CUP.

D’entrada es va parlar de la situació dels edificis del 22@ autèntiques escultures visitables per l’interior. Unes construccions que serveixen per passar a la posteritat certs alcaldes de la ciutat, com si estiguéssim en el remot Egipte dels Faraons. Nou urbanisme i edificabilitat on no hi ha finestres i les treballadores emmalalteixen.

Edificis amb les quatre parets de vidre i sense finestres, autèntics hivernacles. No cal ser massa llesta per comptar amb les necessitats de climatització d’aquests edificis.

I, a més, amb un Ajuntament que en sòl d’equipament hi situa l’edifici Media TIC o bé l’edifici Imagina de Mediapro. Uns equipament molt necessaris per la societat de l’entorn, sens dubte!

Una societat de consum de comprar i llençar, de comprar i llençar, de comprar i llençar… No es tracta de reduir els residus, sinó de fer que les empreses utilitzin envasos reutilitzables i que es puguin tornar.

Entre altres coses també es va parlar de la necessitat de reduir els vehicles privats en la ciutat. Per exemple apostant per les línies RedBus, línies verticals i horitzontals amb curt minutatge d’horari de pas, prioritat de pas i alta ocupació.

També apostant pel desenvolupament arreu del carril Bici, ja que a la vegada implica la desaparició d’un carril de circulació. També es va dir que cal acabar els carrils Bici per evitar que una persona ciclista s’incorpori de cop en un carril de vehicles motoritzats.

Les diferents intervencions van demanar la Biblioteca i el Casal de Joves al Clot-Camp de l’Arpa, ampliar el servei hospitalari pel col·lapse de l’Hospital del Mar, impulsar les Horts Urbans usant l’usdefruit dels terrenys que encara no tingui projecte arquitectònic, presència de major nombre d’espais d’oci autogestionats, creació de xarxes d’intercanvi i mercats de productes ecològics, ocupar els dos darrers pisos de Can Saladrigas de manera que el teixit associatiu en trii quins usos han de tenir,. agilitzar els permisos per a muntar activitats, obtenir horaris més amples en les activitats de les festes Majors dels diferents barris, més espais per a skaters.