El nucli d'Horta-Guinardó de la CUP de Barcelona participa en una concentració contra la crisi

Amb el lema “Que la crisi la paguin els rics”, dissabte passat vàries desenes de veïns i veïnes del districte es van manifestar pels carrers d'Horta. L'acció estava convocada per la Plataforma Horta-Guinardó-Carmel “Un altre món és possible, l'Assemblea de Joves d'Horta-Guinardó, la CUP de Barcelona i el Col·lectiu Ecologista Agudells.

La marxa va començar a dos quarts de dotze a la plaça d’Eivissa i, després de recórrer el centre històric del barri, va acabar a l'oficina del Banco Santander que hi ha davant del Mercat. Allà s'hi va penjar una pancarta i es van repartir fulls volants. Cap a la una del migdia, l’acció va finalitzar, havent estat controlada discretament per quatre furgonetes dels Mossos d’Esquadra.

Amb aquesta protesta s'ha volgut denunciar la hipocresia de les institucions que, mentre augmenta l'atur i la precarietat i disminueix la qualitat de vida dels treballadors, es dediquen a “rescatar” els grans bancs i caixes que, tot i la crisi, han obtingut beneficis multimilionaris.

Fòrum Social Català

Durant l’acció, es va aprofitar també per a fer difusió del Fòrum Social Català, que es celebrarà el proper cap de setmana a la seu central de la Universitat de Barcelona. La CUP de Barcelona participa en la xerrada-debat titulada “Política de partit i política de moviment. Quina relació i de quina manera?”, organitzada per l'Institut de Govern i Polítiques Públiques de la UAB i pel Centre d'Estudis sobre Moviments Socials de la UPF. Serà dissabte 30 a les 16h.