El Parlament ha aprovat la reobertura d’urgències al CAP de la Guineueta: que es compleixi ara mateix!

El passat 20 de març, a la comissió de Qualitat de vida de l’Ajuntament de Barcelona es va aprovar amb el vot favorable de tots els partits polítics, a excepció de Convergència i Unió que s’hi va abstenir, la proposició perquè l’Ajuntament reconsiderés la reobertura de les urgències nocturnes del CAP de la Guineueta. Aquesta va ser la primera victòria de les dues associacions de veïns i veïnes de la Guineueta i de Canyelles, conjuntament amb els centenars de persones del moviment veïnal de Nou Barris que ens manifestem des del desembre del 2011 pels carrers del districte.

La segona victòria es va produir el passat dia 12 de juliol, al Parlament de Catalunya, dins la comissió de salut, en què es va posar a votació la reobertura del servei nocturn del CAP de la Guineueta. Un cop mes, tots els partits polítics van votar-hi a favor llevat de Convergència i Unió, que en aquest cas va votar en contra i quedà en minoria per un sol vot (9 vots a favor de la reobertura i 8 en contra, tots 8 de CiU).

Aquestes votacions es van fer sota la mirada atenta dels representants de les dues associacions de veïns i veïnes, de la Guineueta i Canyelles, i tots els partits polítics presents, tret de CiU, es van veure obligats almenys moralment a votar-hi a favor. Mentre aquesta última votació es feia dins del Parlament, a fora un centenar de veïns i veïnes reclamàvem la recuperació de les urgències.

Esperem que la resposta de CiU consisteixi a complir immediatament aquesta resolució i a arxivar els expedients oberts a les AAVV de Guineueta i Canyelles, que els podrien comportar una multa de fins als 30.000€ per a cadascuna d’elles.

DEFENSEM LA REOBERTURA IMMEDIATA DE LES URGÈNCIES NOCTURNES DEL CAP DE LA GUINEUETA!

CUP de Barcelona - Nucli de Nou Barris
16 de juliol de 2012