El rebrot del feixisme als carrers de Sarrià-Sant Gervasi

Por i preocupació es respira als nostres barris. Aquesta és la conclusió a la que hem arribat després que veïns i veïnes se’ns hagin apropat a manifestar la seva inseguretat per l’aparició de manifestacions de feixisme i xenofòbia als nostres carrers, així com l’organització d’un acte d’extrema dreta, amb la presència de caps rapats, durant la diada de l’Onze de Setembre.

Des de finals d’agost hem constatat l’aparició d’adhesius i pintades en diversos espais del Putxet-Farró, Sant Gervasi-Galvany, Sant Gervasi-Bonanova i Sarrià exaltant l’espanyolisme violent, la supremacia ària i el rebuig a tota expressió popular de llibertat, així com pintant a les parets icones neonazis i fraseologia hitleriana.

El ventall de grupuscles que recolzen aquestes consignes d’odi i exclusió -constatat en la signatura dels adhesius- va des de Falange Española fins a Alianza Nacional, passant per Democracia Nacional i el Movimiento Social Republicano, tots ells mostres del feixisme més a l’ordre del dia. Exemple d’això es va poder veure l’11 de setembre a la llibreria Blanquerna de Madrid, on tots ells coordinats, van irrompre a l’acte organitzat per la Generalitat de Catalunya i van agredir als i les presents amb empentes, intimidacions i gas lacrimogen. Mentrestant, a Barcelona, AN va organitzar el seu particular acte davant l’estàtua del Timbaler del Bruc (cruïlla del carrer Balmes amb Pàdua) aplegant una dotzena de persones i fent ostentació de la confrontació física als carrers de l’entorn, sense que s’haguessin produït incidents. A més a més, la presència periòdica de pancartes del centre feixistoide Casal Tramuntana, al llarg de la Ronda de Dalt, especialment a Can Caralleu (sortida 9), Escoles Pies i Abat Oliba CEU, suposen una preocupació afegida al clima d’inseguretat que es viu al districte.

És per això que, des de la CUP de Sarrià-Sant Gervasi fem una crida a tot el veïnat a prendre consciència del problema que suposa, a tots els nivells, les conseqüències socials de la tolerància d’aquests missatges, defensant postures d’integració i denunciant aquelles exclusió i marginació.