Entrem amb força! Acte Polític de Presentació del Programa

Dissabte es va presentar al Mirador d’Horta el programa polític de la CUP Capgirem Barcelona per a les eleccions municipals. Més de 600 persones van seguir en directe l’Acte Polític de presentació dels eixos estratègics del Programa de la Candidatura de Ruptura.

La CUP Capgirem Barcelona ens comprometem a engegar un procés constituent de base i democràtic, que faci de la independència un camí per articular un projecte polític al servei de les classes populars. Aspirem doncs, a fer de Barcelona un motor de la independència i de la solidaritat amb els pobles de la Mediterrània i el món. I no només aspirem, farem de Barcelona un dels músculs necessaris per avançar cap a la construcció d’uns països catalans, lliures i sobirans.

Proposem una candidatura de ruptura per fer política en majúscules. No volem ajuntaments gestoria que sotmeten les necessitats de les persones a les limitacions de competències.

Ho diem alt i clar: volem canviar el món, volem capgirar la història.

Venim dels moviments populars i la lluita al carrer, i seguirem als moviments i al carrer. La CUP Capgirem Barcelona no és un punt d’arribada, ni una finalitat, sinó una eina al servei de totes les que lluiten. Hem de disputar el poder a l’Ajuntament perquè mani el carrer.

Volem capgirar Barcelona i sabem com fer-ho, perquè tenim centenars de propostes per donar-li la volta a la ciutat, però sobretot perquè portem dècades fent democràcia a cada plaça, a cada casal i a cada lloc de feina. Una democràcia que es troba segrestada a les institucions i que hem decidit recuperar. I que volem recuperar partint de la l’autoorganització col·lectiva, de les lluites de cada barri, de cada empresa, de les assemblees a cada plaça.

Perquè entenem que la democràcia no és possible si no podem parlar, debatre, deliberar i decidir.

Ni vam començar ahir ni acabarem demà, i anem poc a poc perquè anem molt lluny. Som les veïnes que que han lluitat per la ciutat, durant a la transició i les que vem plantar cara al franquisme, les hereves que van lluïtar contra el capitalisme salvatge. I del seu exemple i la seva experiència prenem el testimoni per seguir lluitant i construir una ciutat lliure de persones lliures, solidària i rebel.

La democràcia és cara i lenta, no hi ha dreceres i no les buscarem.

És l’hora de fer-los fora, de posar fi a dècades de ciment, de govern gris i de democràcia segrestada. És l’hora de que entrem amb força, de que ho fem entre totes, i de que posem l’ajuntament en mans de les veïnes. És l’hora de fer fora a Xavier Trias perquè entri la democràcia, de fer fora als tripartits de la vergonya que van vendre la ciutat a la màfia del totxo.

Entrem amb força per recuperar la il·lusió.
Entrem amb força per construir la utopia!

Tota la informació de la campanya a capgirembcn.cat