La CUP-AxB combatrà les candidatures feixistes a l'Ajuntament de Barcelona

Aprofitem per fer una crida a participar a la concentració convocada per Unitat contra el Feixisme i el Racisme que tindrà lloc avui dijous, a les 19 h., a la plaça de Sant Jaume de Barcelona, sota el lema “No Volem feixistes als ajuntaments”

Denuncia el presència de la xenòfoba Plataforma per Catalunya (PxC) i els plantejaments excloents que tenen el PP i CiU tenen en matèria d’immigració

Amb motiu de l'inici de la campanya electoral, avui dijous, dia 5 de maig a la mitja nit, la candidatura independentista i d'esquerres CUP-Alternativa per Barcelona vol denunciar la presència electoral de la Plataforma per Catalunya (PxC), que novament concorrerà als comicis amb un discurs que atia el racisme i la discriminació social del col·lectiu immigrat.

Des de la CUP-AxB, volem fer una crida a la població a combatre i a no combregar amb les tesis de la formació de Josep Anglada, que utilitza de forma demagògica la població nouvinguda amb finalitats electoralistes, sobre la base de culpabilitzar-la de l'atur, la inseguretat i d'aprofitar-se dels serveis públics, quan el darrer estudi de l'Obra Social de la Caixa demostra que aquest col·lectiu aporta més a l'estat del benestar del que genera en despesa.

Així mateix, la candidatura independentista i anticapitalista vol recriminar al Partit Popular (PP) i a Convergència i Unió (CiU) la seva aposta per lleis i ordenances que converteixen la comunitat immigrada en ciutadania de segona, en dificultar-li el procés d'arrelament social i l'accés a un habitatge i a una feina dignes amb peu d'igualtat amb la resta de la població.

En aquest sentit, CUP-AxB proposarà durant la campanya electoral la declaració de Barcelona com a “ciutat antiracista”, així com la implamentació de polítiques i de mesures concretes que afavoreixin la inclusió i la participació activa de les persones immigrades a la ciutat, a fi de contribuir a fer de Barcelona un marc de  convivència, diàleg i solidaritat intercultural.