La CUP-Capgirem Barcelona accelera revocar els terrenys cedits a la "hermandad de antiguos caballeros legionarios"

L'any 2013, el Consorci de la Zona Franca amb Xavier Trias com a president, i Jordi Cornet PP com a vicepresident, i el regidor del Districte de Sant Andreu Raimon Blasi CIU. Van cedir sense haver tramitat a concurs per la Comissió de seguiment de les Casernes, 5000 m2 als Legionarios.

Aquesta decisió polèmica, va comportar un malestar generalitzat a l’associacionisme i veïnat Andreuenc, que ràpidament es va mobilitzar per mostrar el seu rebuig a tal situació.

A les últimes eleccions municipals, tant la CUP en el seu programa electoral, com BEC actualment al govern, es comprometien a revocar aquesta cessió de terrenys.

Veient que a l'última reunió del Consorci de la Zona Franca, que va tenir lloc el desembre passat, el tema quedava estancat i, donat que la propera reunió s’emplaça al juny de 2016, la CUP Capgirem Barcelona – Sant Andreu va presentar a la junta de Portaveus, el passat 23 de Febrer, una Pregunta a Govern que serà resposta avui dia 2 de Març, en Consell Plenari.

Ahir, 1 de Març de 2015, segons La Vanguardia, BEC va enviar una instància al consorci de la zona Franca emplaçant-los a parlar de la revocació dels terrenys cedits als Legionarios de cara a la següent reunió.

Així doncs, des de la CUP-Capgirem Barcelona, exigim que aquests terrenys tornin a ser de ús veïnal i públic de manera immediata així com, també, que es detalli i s’efectuï la construcció dels equipaments promesos a Sant Andreu.