La CUP Capgirem Barcelona davant Sessió Constitutiva de l’Ajuntament

La CUP Capgirem Barcelona donarà un vot crític de confiança a Ada Colau en la votació del Ple d’Investidura.

• La decisió s’ha pres per primera vegada en una Assemblea Descentralitzada de Ciutat, que s’ha reunit a diversos barris de Barcelona.
  • Els altres dos vots aniran destinats a dues lluites de ciutat, com a mostra de suport a les lluites de carrer i com a garantia de contrapoder, davant del risc que el continuisme s’instal·li al nou govern.

La CUP Capgirem Barcelona ha decidit en una Assemblea Descentralitzada de Ciutat, celebrada entre els dies 1 i 9 de juny amb l’assistència de gairebé 250 persones, el sentit del vot de les seves 3 regidores al Ple d’Investidura del proper dissabte a l’Ajuntament de Barcelona. Les assemblees també han debatut sobre els possibles acords a què la CUP Capgirem Barcelona podria arribar amb la resta de formacions polítiques durant el proper mandat.

Pel que fa a la votació d’investidura, les participants han decidit donar un vot de confiança a Ada Colau, en reconeixement de l’oportunitat d’obrir un canvi de cicle polític de la ciutat i com a mostra de la voluntat de dur a terme una oposició crítica i constructiva durant els propers quatre anys, plantejant alternatives i propostes sòlides al carrer i a l’Ajuntament.

Les assemblees també han expressat reticències respecte al model de la marca Barcelona impulsat per alguns dels gestors de l’actual govern, assenyalant el perill de desactivació de les lluites que han impulsat el canvi des del carrer durant els últims anys. Per aquest motiu, els altres dos vots aniran dedicats simbòlicament a dues lluites de la ciutat, com a garantia de contrapoder i davant del risc que el continuisme s’instal·li al nou govern.

Pel que fa a possibles acords amb Barcelona en Comú, s’ha decidit per una àmplia majoria -vora el 90% dels vots- arribar només a acords puntuals durant la legislatura, condicionats a acords programàtics concrets i a un pla d’emergència social. En el conjunt del debat s’ha posat de manifest la dificultat que suposaria una eventual entrada del PSC al govern, de cara a un escenari d’entesa i construcció d’alternatives de ruptura.