La CUP Capgirem Barcelona sobre les declaracions fetes per la senyora Sonia Sanchez

Des de la CUP Capgirem Barcelona ens veiem tristament obligades a matisar les declaracions fetes per la senyora Sonia Sanchez aquest matí de dimarts, dia 20 d’octubre de 2015, al programa ELS MATINS DE TV3.

Volem remarcar que la CUP Capgirem Barcelona mai no li ha negat cap reunió, ans al contrari: se li va oferir -i se li continua oferint- un espai de diàleg, juntament amb la Regidora electa Sra. Maria Rovira, amb representants de l’eix feminista i, per suposat, amb la Consellera del Districte de Ciutat Vella i responsable de les temàtiques de Prostitució i Tràfic del nostre grup municipal, la Sra. Paula Mansilla Ezkerra, que, a mes, és treballadora del sexe.

Quan es va assabentar de la presència de la Sra. Paula Mansilla Ezkerra a la reunió, la Sra. Sonia Sanchez i les seves promotores van declinar la invitació, argumentant que no estaven disposades a mantenir una trobada “amb una prostituta”.

Lamentem profundament la seva decisió, ja que creiem que en el si del nostre grup municipal, entès com un espai de defensa dels drets humans i contrari a tota discriminació, no és possible acceptar l’exclusió d’una companya com a condicionant per una reunió, i encara menys quan la persona en qüestió és la responsable d’una àrea temàtica tan específica. Esperem que pugui reconsiderar aquesta decisió, i a la CUP Capgirem Barcelona estarem encantades de rebre-la.

Finalment, reiterem el nostre compromís polític i social contra qualsevol forma de violència masclista cap a les dones, inclòs, per suposat, el tràfic de persones amb finalitat de prostitució forçada. Alhora, mantenim les nostres conviccions sobre la legitimitat de l’organització de col·lectius de treballadores sexuals per defensar els seus drets de ciutadania.

Una salutació cordial

Paula Mansilla Ezkerra