La CUP considera que cap religió no ha d'anar més enllà de l'àmbit privat

Davant la visita de Benet XVII, la CUP de Barcelona anima als veïns i veïnes de la ciutat a participar al seguit de mobilitzacions de rebuig en marxa i denuncia el paper servil del consistori envers l’Esglèsia Catòlica, capaç de definir com una “gran oportunitat” la visita d’un personatge anacrònic que ens tocarà pagar a tots i totes sense que ningú ens ho hagi demanat.
A més a més, considera que aquests esdeveniments corresponen a iniciatives privades, basades en les creençes de cadascú, a les quals les administracions haurien de restar-ne al marge més enllà d’oferir-ne la mínima cobertura logística necessària en el millor dels casos.

El Papa Benet XVI participarà a Barcelona en la “consagració” de la Sagrada Família el proper diumenge 7 de novembre a instàncies de l’Arquebisbat de Barcelona i amb la complicitat de l’Ajuntament. En paraules de l’arquebisbe Lluís Martinez Sistach, aquesta visita és un “autèntic do de Déu” i “posa en relleu la importància que té el matrimoni i la família per al bé de les persones, de l’Església i de la societat i la necessitat de defensar i ajudar les famílies i la vida.”

A dia d’avui, i segons diferents mitjans, s’estima que el cost de la visita s’elevarà a 1,7 milions d’euros, dels que les administracions públiques n’assumiran directament més de la meitat, sent l’Ajuntament de Barcelona qui en pagarà 700.000. Aquestes despeses, que previsiblement seran més altes, esdevenen encara més aberrants en la situació socioeconòmica actual.

Paral·lelament, la visita de Benet XVI comportarà altres dificultats per motius de logística i seguretat. Hi haurà restriccions de trànsit a partir del 3 de novembre, que afectaran segons el moment tant a vehicles com a transeünts, alhora que es tancarà la estació de metro de la Sagrada Família.

Des de la CUP de Barcelona considerem que aquests esdeveniments corresponen a iniciatives privades, basades en les creençes de cadascú, a les quals les administracions haurien de restar-ne al marge més enllà d’oferir-ne la mínima cobertura logística necessària en el millor dels casos. Desgraciadament, constatem com les institucions catalanes, tot i ser laiques, segueixen encaparrades a vincular-se amb catolicisme, sempre embolcallat amb un tuf de caire espanyolista atiat per les principals institucions de l’estat.

Tot plegat, arrel de la vigència a dia d’avui d’un anacrònic acord com és el Concordat pactat entre el Vaticà i l’Estat espanyol en el marc de la malanomenada Transició Espanyola pel qual l’Esglèsia Catòlica s’assegura unes relacions preferents amb les administracions que observem en matèria d’ensenyament, finançament, fiscalitat i altres privilegis adquirits per tal de fomentar l’adoctrinament catòlic.

El recén ban de l’alcalde Hereu a diferents diaris, promocionant la visita del Papa tot lloant el catolicisime, és l’enèsima exemplificació d’un Ajuntament amb vocació d’aparador que no és capaç de diferenciar quines qüestions pertanyen a l’esfera pública i quines a l’esfera privada.

En aquest sentit, felicitem la varietat d’iniciatives en resposta a aquesta visita, sorgides des de tot tipus d’entitats i plataformes en defensa de la laïcitat, i en definitiva, en contra de la moral que l’Esglèsia Catòlica. Una moral contrària i limitadora als drets individuals i col·lectius, de base acientífica i que històricament ha servit als interessos de les classes dominants com bé coneixem a la ciutat i arreu dels Països Catalans més enllà d’honroses excepcions.

Alhora, cal fer esment també a la vaga d’autobusos convocada pel sindicat CGT en contra de la visita de Benet XVI, impugnada per la direcció de TMB, al·legant que no es pot fer una vaga per motius ideològics. Una altra demostració, doncs, dels interessos del consistori davant d’aquest esdeveniment, que accepta limitar la mobilitat durant diversos dies a l’Eixample i Ciutat Vella però que combat una vaga de treballadors municipals via Assumpta Escarp, demostrant una vegada més el seu tarannà autoritari.

Des de la CUP de Barcelona animem als veïns i veïnes de la ciutat a participar al seguit de mobilitzacions de rebuig en marxa i denunciem el paper servil del consistori envers l’Esglèsia Catòlica, capaç de definir com una “gran oportunitat” la visita d’un personatge anacrònic que ens tocarà pagar a tots i totes sense que ningú ens ho hagi demanat.