La CUP considera que la consulta de Barcelona representa un gran pas cap a la independència

Des de la CUP de Barcelona valorem molt positivament la gran fita aconseguida ahir per els barcelonines i barcelonins. El 10 d'abril representarà un pas de gegant en l'imparable procés cap a la independència.

Amb poc mitjans econòmics, amb una part del mitjans de comunicació en contra, amb una classe política tèbia, Barcelona ha demostrat un cop més que està viva i que no es conforma amb la nefasta situació actual que ens ha abocat la política autonomista de submissió. Considerem que el percentatge de participació ha estat un èxit i que el percentatge de vots afirmatius és una constatació dels anhels de llibertat que es respiren.

A partir d'ara s'obre una nova etapa en la qual els partits catalans hauran de replantejar-se moltes coses. La CUP d'Arenys de Munt va encendre la guspira, el setembre del 2009, que ens ha portat fins aquí. Per això també volem reivindicar el nostre paper en la consulta del 10 d'abril, en la qual desenes de militants de la CUP de Barcelona han contribuït activament a fer-la possible.

També volem denunciar l'actitud antidemocràtica del PSC, del PP i de Ciutadans, menystenint la consulta. I, no cal dir-ho, del conjunt de la classe política espanyola. Valorem també de forma positiva la nombrosa presència d'observadors internacionals, que van donar un plus de legitimitat al referèndum.

Per acabar, volem reivindicar la Barcelona revolucionària que al llarg de la història ha demostrat que va per endavant de la majoria de la classe política. Ho va demostrar per les bullangues del segle XIX en contra de l'absolutisme borbònic, per la setmana tràgica en contra dels abusos de l'església, el 14 d'abril fent fora la monarquia en unes eleccions municipals, el 19 de juliol en contra dels feixisme, i ara fent evident que està en contra de continuar dintre l'Estat Espanyol.

Des de la CUP volem també felicitar als milers de persones que de forma desinteressada ha dedicar temps, esforços i diners per aconseguir una cosa en la que només fa un any pocs hi creien.

Especial consulta del 10-A a Llibertat.cat

Tots els resultats del 10-A