La CUP crida a manifestar-se en suport del català aquest divendres, 23 de març

Als darrers mesos l’ofensiva contra la llengua s’ha multiplicat arreu dels Països Catalans. Les retallades, junt amb la voluntat d’extermini lingüístic per part dels estats espanyol i francès, han posat en escac el català. A la Catalunya Nord, vam tenir coneixement fa pocs dies del tancament de l’escola Bressola a la Cerdanya de cara al curs que ve; al País Valencià desenes de milers d’estudiants s’han quedat novament sense plaça en les línies en valencià; al Principat, l’atac frontal de l’espanyolisme contra el sistema d’immersió lingüística ha posat de nou el nostre model educatiu a les mans del Tribunal Suprem espanyol.

En aquest context d’imposició colonial espanyolista, el PP de les Illes ha obert de nou la guerra contra la llengua. Mitjans de comunicació, funció pública, toponímia oficial i ensenyament són alguns dels àmbits en què l’ofensiva del govern de José Ramón Bauzá pretén arraconar fins a l’extermini la llengua catalana.

Justament per aquests motius la societat de les Illes s’ha alçat en defensa de la llengua, i les iniciatives populars no paren de succeir-se. Des de la CUP de Barcelona reafirmem públicament el nostre compromís amb la llengua i la cultura catalanes arreu de la nostra nació, de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó. Per això fem una crida al conjunt dels i les catalanes a participar massivament a la manifestació convocada per la plataforma Illencs pel Català, el proper divendres 23 de març a dos quarts de nou del vespre (20.30 h) als Jardinets de Gràcia de Barcelona.

Finalment, volem enviar una abraçada solidària i tot el nostre suport al company Jaume Bonet, que porta ja 22 dies en vaga de fam en defensa dels drets inalienables a utilitzar el català i del seu reconeixement jurídic i polític.

Som Països Catalans, i ara és l’hora de sortir al carrer i demostrar-ho.

Barcelona, 22 de març de 2012

CUP de Barcelona