La CUP de Barcelona davant l'anunci de tancament de línies de secundària a la ciutat

A Barcelona és previst que es tanquin línies de batxillerat al centres de Roger de Flor, Flos i Calcat, Lluís Vives, Sant Martí de Provençals, Rambla Prim, Gala Placídia, Collserola i Miquel Tarradell. Precisament a Ciutat Vella, on es troba el centre Miquel Taradell, el Departament manté concerts de les mateixes especialitats amb els centres privats Escola Pia de Sant Antoni, la Salle Barceloneta i Stucom. I només a dos carrers del centre públic Sant Martí de Provençals, el Departament manté concerts de les mateixes especialitats amb l’escola privada Mare de Déu dels Àngels.

Aquests fets mostren que el Departament d'Educació afavoreix els centres concertats en detriment dels públics.

Si bé la decisió de tancar els centres prové de la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona és co-responsable de la gestió de sistema públic d’educació a la ciutat a través del Consorci d’Educació.

Davant d'aquesta realitat, la CUP de Barcelona:

· Entenem que els plans del Departament d'Educació suposen una reestructuració de l'oferta pública subordinant-la a criteris empresarials: rendibilitat i resultats.

· Demanem que s'aturi la desaparició de línies de batxillerat públiques a la ciutat de Barcelona.

· Denunciem el silenci de l'alcalde de la ciutat, Jordi Hereu, davant d'aquests tancaments.

· Emplacem a l’equip de govern de la ciutat a oposar-se al tancament de cap línea pública. A més, ens preocupa que es plantegin els tancaments en barris desfavorits, on la formació és una via principal per garantir una mínima igualtat d’oportunitats.

· Proposem que el Consorci d'Educació elabori un pla per revertir la situació actual, on més d’un 60% de les places educatives es troben concertades. Així que demanem que es prioritzi l'oferta pública de qualitat per davant dels concerts amb centres privats.

· Ens solidaritzem amb la lluita dels treballadors i treballadores, mares, pares i alumnes dels centres afectats.

El dret a una educació pública de qualitat i gratuïta és un dels pilars per a una societat societat igualitària.
Defensem l'educació pública, popular, catalana i de qualitat.

Des de la CUP de Barcelona ens adherim a la Marxa per l'educació pública i popular que aquest dimecres 28 d'abril sortirà de Santa Coloma de Gramenet i arribarà a la plaça Universitat de Barcelona.