La CUP de Barcelona manifestem el nostre suport a la concentració convocada per Transformem UB

La CUP de Barcelona manifestem el nostre suport a la concentració del dijous 4 de maig, a les 7 de la tarda, davant de l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona (Plaça Universitat) per rebutjar les intencions de l'equip de govern de la UB d'aplicar unilateralment el Reial decret 2012/14 del PP sobre augment de la docència com a mesura que justifiqui l'acomiadament del 10% (entre 200 i 300 persones) del professorat associat de la UB, el més precaritzat (550€ mensuals per fer el 75% de la feina docent que du a terme un professor funcionari).  Això es produeix sense cap tipus de negociació prèvia ni amb els representants formals dels 6.000 docents i investigadors (comitè d'empresa de personal laboral i junta de funcionaris), ni amb els equips deganals, ni amb els diversos departaments de la UB. Som davant d'un nou episodi en el procés de destrucció de l'educació pública universitària tal com la concebíem fins fa uns anys. La CUP de Barcelona considerem imprescindible que es desenvolupi un veritable debat social sobre la funció de la universitat pública i que se'n resolguin els greus problemes estructurals que l'afecten. Criteris merament economicistes i neoliberals estan guiant les polítiques universitàries de la Generalitat des de fa anys, tot segregant, expulsant o impedint l'accés de la classe treballadora a la universitat.

Ens solidaritzem, doncs, amb els companys i les companyes de TransFormem UB (candidatura guanyadora a les eleccions d'aquesta tardor al comitè d'empresa, composta per la COS UB, CGT UB-PPA i l'Assemblea de Professorat Reclamant), que convoquen aquesta concentració amb la taula reivindicativa següent:

• Que no s’implementi el punt cinquè de la normativa del PDA aplicant el Reial Decret-Llei 14/2012del govern del PP en el sentit d’augmentar la docència de professorat a jornada completa a 32 crèdits
  • Que es reobri la taula de negociacions per regularitzar els falsos associats.
  • Que es millorin les condicions laborals de tots els associats amb l’aplicació immediata de l’escala salarial màxima i eliminant-hi el greuge comparatiu salarial que pateixen els associats amb relació a la resta de figures del personal docent i investigador.
  • Que s’elabori la relació de llocs de treball (RLT).
  • Que s’implementin plans d’estabilització per als investigadors predoctorals, postdoctorals, col·laboradors, lectors i agregats interins a jornada completa.
  • Que es reconegui que hi ha falsos associats i que no es faci cap acomiadament (en forma de no renovació).
  • Que es dignifiquin els contractes de les investigadores predoctorals i postdoctorals, evitant el treball fora de contracte i les desigualtats dins de la mateixa categoria.

Pots trobar més informació sobre els motius de les mobilitzacions als enllaços següents:

• TransFormem UB (2-V-2017): https://cosub.wordpress.com/2017/05/02/transformem-ub-rebutgem-les-imposicions-del-vicerectorat-de-professorat/

• TransFormem UB (29-IV-2017): https://cosub.wordpress.com/2017/04/29/concentracio-dijous-4-de-maig-a-les-19-h-davant-ledifici-historic-de-la-ub/ i http://www.ub.edu/cgt/concentracio-4-de-maig-a-les-19-h-davant-ledifici-historic-de-la-ub.html

• COS UB (25-IV-2017): https://cosub.wordpress.com/2017/04/25/acomiadaments-massius-de-pdi-laboral-a-la-ub-sense-projecte-duniversitat-publica-al-darrere/

Barcelona, 3 de maig del 2017