La CUP exigeix a Interior i a l'Ajuntament la prohibició dels actes feixistes del 12 d'Octubre

El proper 12 d'octubre hi ha previstos a Barcelona diversos actes de caire feixista que tenen l'autorització de la Generalitat i l'Ajuntament.

Durant molts anys, els col·lectius antifeixistes hem combatut, malgrat la repressió policial, aquest tipus d'actes. I amb els anys s’ha aconseguit que, tot i ser-hi, tinguin un espai molt limitat a Montjuïc. Una mesura insuficient, però que va ser un èxit de totes les persones que treballen per combatre el feixisme.
Però sembla que enguany s’ha fet un pas enrere, i dues convocatòries posen de manifest la permissivitat de les institucions municipal i catalana. Es tracta, concretament dels següents actes:

1) Montjuïc. La Comisión 12 de Octubre, cobertura del partit ultradretà Democracia Nacional, organitza un acte que, en edicions anteriors, ha estat un altaveu de crides a l'odi i a la xenofòbia. Precisament, camí d’una manifestació d’aquesta organització a Madrid, el militar professional Josué Estébanez va assassinar el jove antifeixista Carlos Javier Palomino.

2) Rambla de Catalunya. Hi ha convocat un acte del partit d’extrema dreta MSR, concretament entre l’avinguda Diagonal i el carrer de Còrsega. Aquesta formació ha obtingut el permís de la Generalitat de Catalunya, fet que suposa un insult al conjunt de veïns i veïnes, i una amenaça per a la pau i la convivència al centre de la ciutat.

Davant d’aquestes convocatòries i la permissivitat institucional, la CUP de Barcelona:

- Exigeix a l'Ajuntament de Barcelona i al Departament d'Interior que impedeixin la celebració d'actes feixistes a la ciutat, des d'on s'envien missatges d'odi i que posen en perill la convivència.

- Assenyala com a responsables directes d’aquesta permissivitat i les conseqüències que se’n derivin a:
• José Montilla, president de la Generalitat
• Joan Saura, conseller d'Interior
• Joan Delort, secretari de Seguretat
• Jordi Hereu, alcalde de Barcelona
• Assumpta Escarp, regidora de Seguretat
• Ramon Nicolau, regidor del Districte de l'Eixample

- Fa una crida als veïns i veïnes de Barcelona per a què rebutgin els actes feixistes i la tolerància institucional i a defensar la convivència als nostres barris.