La CUP i Gràcia en Crisi, amb el CIRD

L'Ajuntament promou la privatització del Centre d'Informació i Recursos per a Dones (CIRD) i Gràcia en Crisi ha iniciat una campanya per denunciar la política de privatitzacions del consistori. Les entitats del Consell de Dones de la Ciutat també hi han mostrat el seu rebuig.
Dimarts 19 de gener, el nucli de la CUP de Gràcia va formular les reivindicacions i reclamacions fetes per Gràcia en Crisi en contra la privatització del CIRD. El que es reclamava era que s’aturés el procés d’externalització iniciat, interpel·lant l'Ajuntament com a responsable màxim i al districte com a titular de l’edifici que allotja el centre. Se’ls emplaçava a iniciar un procés vertaderament participatiu i transparent.
Finalment, es reclamava que, en cas que es tirés endavant la privatització, el districte recuperés la titularitat de l’edifici. Per la seva banda, el regidor Guillem Espriu va respondre que la política de privatitzacions i externalitzacions forma part de l’estratègia del govern de la ciutat. Josefina Altés, la recent elegida vicepresident del consell en representació de l’associacionisme, va
mostrar-se en contra de la privatització i va donar suport a la proposta de la CUP deixant a Espriu en evidència.

Elsa Blasco, Regidora de Dones i Joventut per ICV-EUiA amb la col·laboració del gerent d’Educació, Cultura i Benestar, Marc Murtra, del PSC, estan promovent la privatització del servei amb nocturnitat i una política de fets consumats. Segons el document Centres d'Informació i Recursos per a Dones elaborat per la Diputació de Barcelona, els CIRD i el personal d’aquests han de formar part de la regidoria de Dones, descartant així una possible externalització. A més, la regidora ha iniciat un fals procés participatiu on s’ha presentat a les associacions una proposta que no contempla més opcions que la privatització. El CIRD ha començat a ser desmantellat amb l’eliminació del personal mentre no es disposa de cap alternativa, provocant la supressió de molts dels serveis que s’hi oferien.