Les bicicletes roden per l’Eixample en contra de l’especulació i a favor de la moratòria hotelera

Diumenge al matí la CUP-AxB va dur a terme una acció de protesta a l’Eixample contra un seguit de casos d’especulació urbanística promoguts per empreses hoteleres i amb la connivència i cooperació de l’Ajuntament de Barcelona que ha encapçalat els últims 32 anys el PSC-PSOE.

La rua de bicicletes va recórrer els carrers del districte tot aturant-se en diferents indrets per denunciar casos específics d’especulació que afecten el districte. L’inici del recorregut va ser l’Arc del Triomf i va començar amb una exposició del Xavier Monge del projecte d’hotel que es vol construir damunt la parada de metro de l’Arc de Triomf. Aquest edifici té permís per superar l’altura dels edificis del voltant i és un cas més de connivència de l’Ajuntament ja que HUSA, l’empresa hotelera, va comprar els terrenys abans de l’aprovació del PMU i curiosament, aquesta reforma la va afavorir i li permet construir l’hotel.

El següent punt del recorregut va ser el nou casal de joves que l’Assemblea de Joves del Fort Pienc va ocupar aquesta setmana en uns baixos propietat de Nuñez i Navarro. La CUP va voler donar recolzament a aquesta acció i els joves van rebre la comitiva sobre rodes a les portes del casal.

Acte seguit les bicicletes van recórrer el carrer diputació i van pujar fins a la presó Model, a l’altre costat de l’Eixample. Allí eren rebuts per Lluís Rabell i Sylviane Dahan, membres de Revolta Global i de l’Associació de Veïns i Veïnes de l’Esquerra de l’Eixample. Rabell va explicar el procés de reforma de l’illa de la Model per convertir-ho en espais i equipaments pel barri.

L’últim punt del recorregut va ser l’illa Myrurgia, on Andreu Termes, implicat en la Plataforma Salvem la Myrurgia, va denunciar que en un espai destinat a equipaments públics després que l’Ajuntament fes una requalificació dels terrenys en contra de l’opinió del moviment veïnal s'hi arribés a posar en marxa un hotel tot i haver de ser una residència per esportistes. A dia d'avui, l'hotel roman tancat després de la pressió veïnal.

Finalment la comitiva va anar fins a la Plaça del Diamant per a poder assistir a l’acte central de campanya de la CUP-AxB, que va aglutinar més d’un miler de persones durant tot el dia.