Presentació de la Declaració “Construïm la Barcelona de totes i tots” per construir una candidatura popular a l'Ajuntament

Avui, dilluns 31 de març, s'ha presentat la Declaració política de compromís “Construïm la Barcelona de totes i tots” sorgida de la primera Trobada Popular Municipalista, celebrada el passat dissabte amb la voluntat de construir una candidatura popular a l’Ajuntament de Barcelona a les municipals de l’any vinent.El passat 29 de març es va celebrar la 1a Trobada Popular Municipalista amb la participació de més de 200 persones provinents de diversos col·lectius, organitzacions i espais dels moviments socials i polítics de Barcelona.Aquesta Trobada es va articular amb ponències i debats sobre quin és el model de ciutat que ens han imposat durant dècades i amb un debat sobre les idees força de com construir una Candidatura de ruptura i canvi a Barcelona.Els objectius d'aquesta primera Trobada han estat :
  • Fer balanç del model Barcelona
  • Generar un espai de confluència i reconeixement mutu entre els participants, provinents de diverses entitats socials, polítiques i culturals que fa anys que treballem per una altra ciutat.
  • Avaluar la necessitat d'articular una candidatura popular que esdevingui una eina més al servei de les persones dels moviments socials
  • D'aquesta Trobada sorgeixen dos documents:· Balanç de la ciutat agrupat en els eixos d'urbanisme i marca BCN, participació ciutadana en la política institucional, prestació de serveis públics, exclusió social i sectors econòmics i productius. Aquest document serà presentat durant les properes setmanes.· Declaració política de compromís que s'ha presentat avui i compromet a totes les persones que vulguin sumar-se al projecte de construir una Candidatura de ruptura i canvi a la ciutat de Barcelona de cara a les eleccions municipals del maig de 2015.Ara s'inicia un procés d'adhesions a la Declaració que obre una segona fase de treballs per celebrar més Trobades que posaran els fonaments organitzatius i programàtics d'aquesta Candidatura. Barcelona, 31 de març de 2014