Rebuig als Jocs d'Hivern

‘Anirem barri per barri per parlar amb les entitats veïnals i, exigirem als partits presents a l’ajuntament que diguin d’una vegada per totes si volen jugar al joc d’Hereu’.

La CUP de Barcelona ha anunciat aquest migdia les accions que emprendrà per a oposar-se a la presentació de Barcelona com a candidata per acollir els Jocs d’Hivern l’any 2022. I ha detallat el motius d’aquest rebuig amb el suport de l’arquitecte, escriptor i catedràtic de l’ETSAB-UPC, Josep Maria Montaner.

Xavi Monge, un dels portaveu de la Candidatura d’Unitat Popular de Barcelona, ha denunciat que la proposta d’Hereu és una fugida endavant amb un marcat caràcter electoralista per la davallada a les enquestes, i que mostra, novament, com l’ajuntament només sap transformar la ciutat a cop d’esdeveniment. Aquesta és una manera d’actuar que es fa sense el suport dels veïns i amb la clara voluntat d’afavorir unes mans privades que tenen noms i cognoms. Monge ha posat com a exemple
d’aquest model que oblida les persones que viuen i treballen a la ciutat que la construcció d’un pavelló, segons els mitjans de comunicació, podria costar 80 milions d’euros, l’equivalent a més de 30 escoles bressol, en una ciutat on hi ha un dèficit de més de 30.000 places.

De la seva banda, Laia Alsina, portaveu també de la CUP de Barcelona, ha anunciat tot un seguit d’accions que es faran amb la voluntat d’aturar la candidatura. Entre aquestes, anar barri per barri a parlar amb les entitats veïnals i els moviments socials per fer un front comú, sortir al carrer si així ho exigeixen els veïns i veïnes de la ciutat o bé exigir que els consellers de districte i els partits de l’ajuntament es pronunciïn clarament a favor o en contra, sense “peròs”. Alsina ha anunciat altres accions i ha proposat que els 400.000 euros destinats a la Comissió Tècnica, es destinin a fer un estudi sobre el cens real de pisos buits a la ciutat. Aleshores, legalment, s’hauria de forçar el lloguer d’aquests habitatges. La portaveu ha deixat clar que no jugaran al joc de l’alcalde i que buscaran la complicitat de la resta del territori afectat per la candidatura de Barcelona.

Finalment, Josep Maria Montaner, ha donat suport a les crítiques i propostes de la CUP de Barcelona i ha reflexionat sobre l’agressió territorial que comporta una iniciativa que considera totalment inviable. El catedràtic ha fet especial esment en la despesa energètica que suposen les infraestructures de transports i construccions necessàries i exigides per la candidatura.