Rebuig ciutadà al ‘Decret del Burca’ a Barcelona

Diverses entitats de la ciutat denuncien que la norma aprovada per l’alcalde Hereu provoca l’exclusió social de la dona musulmana

Unes 150 persones van participar ahir a la tarda a Barcelona en un acte de protesta contra la promulgació d’un decret d’alcaldia pel qual es prohibeix l’ús del burca i del niqab en equipaments municipals de la ciutat. Els participants, convocats per una vintena d’entitats, entre les quals SOS Racisme, la CGT, la CUP o Revolta Global, van expressar el rebuig a una mesura que, en lloc d’eradicar una peça que és pràcticament inexistent alnostre país, considerem que “estigmatitza i reforça la criminalització de la comunitat musulmana, sota cobert ideològic del suposat xoc de civilitzacions i seguint l’onada islamòfoba europea”.
A través d’un manifest, els concentrats van exigir la retirada del decret d’alcaldia signat per l’alcalde Jordi Hereu el passat divendres, dia 9, per entendre que, enlloc d’evitar la discriminació de la dona, la reclourà a casa i l’impedirà l’accés als espais municipals de la ciutat, fomentant la seva exclusió i marginació social. “Aquesta prohibició és un esglaó més dins de l’escalada de restriccions dels drets humans, amb l’exemple recent de la prohibició d’empadronament de les persones estrangeres en situació administrativa irregular a Vic”, afirmen.

Davant d’això, les entitats reclamen a l’Ajuntament que promogui el diàleg amb el col·lectiu de dones afectades així com amb la resta de la comunitat musulmana en vistes a garantir el seu accés als serveis públics i a la vida social de la ciutat, amb peu d’igualtat amb la resta de ciutadans i ciutadanes. Igualment, emplacem les autoritats i la societat civil en general a “treballar per una Barcelona que volem justa, inclusiva, solidària i respectuosa amb la seva diversitat”.