Sarrià: els Mossos desallotgen el nou espai alliberat pel Casal de Joves

Un total de cinc unitats dels antiavalots dels Mossos d'Esquadra s'han desplaçat aquest migdia fins al nou espai alliberat pels membres del Casal de Joves de Sarrià-Sant Gervasi amb l'objectiu de desallotjar-los. Un cop les persones del seu interior han estat forçades a sortir sense patir detenció, s'han tapiat les finestres d'accès per deixar novament la nau sense cap mena d'ús social pel barri, després que portés abandonada des de finals dels any vuitanta. Des de bon matí, agents de paisà i patrulles de la policia autonòmica han estat vigilant la zona amb l'objectiu de trobar el moment adequat per ensorrar el projecte del carrer Cornet i Mas, 21, que tot just havia començat a caminar hores abans. A mesura que les joves anaven sent expulsades de l'antiga imprempta de Sarrià, veïns i veïnes s'han anat concentrant davant de l'edifici per mostrar la seva disconformitat per l'actuació policial contra una iniciativa de dinamització del barri. En acabat, s'ha convocat a les 19h una cassolada a la Pl. del Consell de la Vila, per expressar davant de la seu del districte el rebuig al desallotjament express de la nau abandonada, així com a les nefastes polítiques de foment de l'associacionisme juvenil del govern actual.

Des de la CUP volem mostrar un cop més la nostra solidaritat amb el jovent organitzat de Sarrià-Sant Gervasi, fart de ser obviat tant per l'antic govern local de Katy Carreras (PSC) com per l'actual de Joan Puigdollers (CiU). Durant anys, s'ha evidenciat la necessitat del jovent per tenir un lloc on poder crear i desenvolupar les seves activitats associatives, malgrat que els diferents regidors han volgut deixar aquest assumpte en el tinter. Sota pretext de manca de pressupost municipal, s'ha volgut excloure aquesta petició de les prioritats de govern quan, precisament, els i les autores de la seva demanda han reivindicat l'autogestió com un dels seus pilars de treball essencial. El darrer fracàs és el projecte del Pla d'Espais Buits, proposta que en el seu moment ja vam criticar i que va ser aprovada pel govern municipal de Xavier Trias (CiU). Respostes populars com la viscuda aquesta setmana a Sarrià fan palès el caràcter purament propagandístic d'aquesta política, la qual només pretèn cedir espais sota paràmetres sumament rígids d'accès i control.

A continuació, reproduïm el comunicat elaborat pel Casal de Joves de Sarrià-Sant Gervasi en resposta al desallotjament que han patit, així com la cobertura mediàtica d'alguns mitjans de comunicació.

- Notícia a Barcelona TV
- Notícia al diari El Triangle
- Notícia a La Vanguardia (en castellà)

MANIFEST

Ahir diumenge 14 d’abril, després d’una cercavila reinvindicativa, un grup de joves de Sarrià–Sant Gervasi, vam decidir okupar l’espai abandonat des de fa més de 25 anys del carrer Cornet i Mas número 21. Aquest migdia, cinc dotacions de la Brigada Mòbil han vingut per desallotjar-nos i tapiar de nou el local.

La nostra intenció era crear un espai pel jovent del barri totalment autogestionat que ens permetés satisfer les nostres inquietuds sense haver de demanar permís, d’una manera allunyada de la cultura establerta i gestant alternatives fora de l’oci mediatitzat del consum i les estrutures de poder imposades.

No creiem en el model impulsat per l’ajuntament: una sola sala en un centre cívic limitada per horari, sense vida ni personalitat ni cap tipus de participació en la seva gestió -a càrrec, en aquest cas, d’empreses privades- no és un casal de joves. Rebutgem també l’especulació i denunciem l’existència d’espais buits i abandonats sense cap mena d’ús, mentre que som moltes les persones i els col·lectius sense sostre on realitzar les seves activitats. Creiem ferventment en l’organització horitzontal i assembleària de les veïnes i la participació activa per decidir quin model de barri volem. Condemnem el silenci que fins ara ens ha caracteritzat a totes com a barri i per això avui volem fer-nos sentir més que mai, mentre ens preguntem quants anys més restarà buit l’espai que avui han desallotjat i quantes okupacions caldran per tal de donar-hi vida?

Per tots aquests motius, seguirem intentant aconseguir un local per tots els mitjans possibles i serem incansables. Seguirem treballant pel barri i pel model en el qual creiem. Gràcies a totes les persones i els col·lectius i moviments socials que ens heu donat suport durant tot aquest temps. Sarrià no és de qui el paga sinó per qui el fa viure. Ahir, demà, però sobretot avui, el jovent de Sarrià – Sant Gervasi, actiu i combatiu!