Sense negociació ni compromís ètic no volem el MWC a la ciutat!

La CUP Capgirem Barcelona no assistirà a la signatura amb GSMA a l’Ajuntament.
La CUP Capgirem Barcelona ha declinat la invitació de l’Ajuntament de Barcelona a l’acte de signatura del “contracte per demanar a GSMA la prolongació com a seu del MWC” prevista per demà dimarts 2 de juny al matí. Des de l’Ajuntament en funcions se’ns havia convidat a l’acte com a “mostra d’unitat” respecte a la proposta formulada. El document a signar compromet a l’Ajuntament de Barcelona i a la resta de signants a la prolongació del MWC fins l’any 2023, entre mandats, i sense possibilitat de dur a terme un debat previ sobre el model del congrés que hem reclamat des d’un inici.
D’altra banda, el compromís preveu també obligacions de la Generalitat i l’Ajuntament respecte la Línia 9 del metro, l’augment de places hoteleres, la cessió gratuïta d’espais de Fira de Barcelona o la creació d’una zona restringida de seguretat “VIP” a l’entorn de l’Hotel Arts.
Finalment, entenem que aquest acte contravé el “Compromís de les Escales” signat per les nostres regidores, tant en el seu esperit com en la seva literalitat, ja que suposa un comprimís de renovació i prolongació d’un contracte amb GSMA, espai on Telefonia-Movistar hi té participació directa i enormes interessos econòmics. Així doncs, i en compliment del Compromís, serem a la Plaça Sant Jaume concentrades amb les treballadores en vaga de Movistar a les 8.30h i aprofitem per fer una crida a assistir-hi.

Sense negociació ni compromís ètic no volem el MWC a la ciutat!

Aprofitem per adjuntar el posicionament de la CUP Capgirem Barcelona sobre el MWC: