Tot el suport a la vaga de tècnics de Movistar

La companyia Telefònica Movistar, antic monopoli públic, va ser privatitzada totalment l’any 1997, quan Aznar va vendre el 20,9 % que quedava en mans de l’Estat al seu excompany de classe Joan Villalonga. Mitjançant successius EROs, pagats en bona part amb diners públics, es va passar d’una plantilla de prop de 100.000 persones a una de 20.000. Tanmateix Telefònica va transformar llocs de treball amb condicions dignes en desenes de milers de feines precàries (amb subcontractacions primer i fent autònoms dependents després). Aquesta precarització és la base dels guanys de la multinacional.

La vaga indefinida de tècnics de Movistar, és a dir, de les persones que instal·len els ADSL, va començar a Madrid ja fa 12 dies i s’ha anat estenent a la resta de l’Estat; abans d’ahir va començar a Barcelona.

Entre els vaguistes hi ha companyes de Llatinoamèrica, especialment del Perú, que van haver de triar entre l’atur al seu país quan Telefònica va desmantellar el seu negoci, o migrar. D’altra banda, les treballadores autònomes que depenen de Movistar i estan sotmeses a les seves condicions es veuen obligades a assumir les despeses de benzina, lloguer de furgonetes, telèfons mòbils… mentre que d’altres treballen per a empreses subcontractades, com Abentel, Cotronic, Cobra, Comfica o Elecnor, fins arribar a 15.000 persones que cobren poc més de 800 euros al mes en molts casos.

El motiu de la vaga és el canvi d’un contracte ja precari a un d’encara més, anomenat contracte “bucle client”, que abaixa el preu per instal·lació.

Les patronals de les subcontractacions estan amenaçant amb l’acomiadament per vaga il·legal i estan convocant a treballar fora d’horari laboral; per la seva banda, Telefònica vol enviar tècnics propis a cobrir la feina dels vaguistes. Des del comitè d’empresa de Telefònica es diu que això seria vulnerar el dret de vaga i es farà el que es pugui per evitar-ho. Els sindicats En Construcción i ESK han convocat vaga el 20 d’abril a l’empresa matriu Telefònica a Barcelona i a Euskadi respectivament. Reforcen així la solidaritat entre les diferents plantilles.

Com a CUP  Capgirem donem suport total a la vaga de tècnics de Movistar:

Saludem la lluita i l’autoorganització de les tècniques, i la seva capacitat per superar l’atomització, fins i tot reflectida en la pertinença al sector del metall de les subcontractacions, mentre la matriu pertany a transport.

En la mesura de les nostres possibilitats ens sumarem a les accions de solidaritat i contribuirem a trencar el bloqueig informatiu que força Telefònica com a anunciant principal de molts mitjans.

Exigim a l’Ajuntament de Barcelona que suspengui els contractes amb Telefònica fins que se superi el conflicte i es compleixin les demandes de les plantilles.

Fem una crida a aportar diners a la caixa de resistència:
ES0320 3819 69 696000178200

La solidaritat és la nostra millor arma.