Un nou assassinat masclista a Barcelona. Prou!

Divendres ens despertàvem amb la notícia d’una dona assassinada pel seu company trobada al port de Barcelona. Des de la CUP Capgirem Barcelona volem reivindicar que aquesta és una mort política, víctima del patriarcat imperant en la nostra societat, un sistema que encara ara empara el privilegi masculí dels homes heterosexuals i perpetua la violència estructural contra les dones i, que cal combatre amb tota la contundència d’una vegada per totes.

Així doncs, demanem un reconeixement oficial per part de l’Ajuntament de Barcelona de la dona assassinada i que aquest també es personi com acusació popular contra aquest. Ha de ser una prioritat des de ja mateix acabar amb la violència cap a les dones de la nostra ciutat que permet que des d’inicis d’aquest any s’hagi produït l’ assassinat d’una dona cada mes, en mans de les seves parelles.

Alhora, volem destacar que aquests assassinats només són la punta de l’iceberg de la violència existent envers les dones i que cal combatre des del carrer i des del consistori, juntament amb el moviment feminista i professionals en aquest àmbit, per tal d’acabar amb aquesta xacra i destruir el sistema patriarcal. Un sistema que es basa en normalitzar en la societat catalana que es mati a les dones pel fet de ser dones i això és violència d’estat i en conseqüència també institucional. No és un cas aïllat, és de nou un altre feminicidi.

Prou feminicidis a Barcelona i als Països Catalans!

Donem tot el nostres suport a la família de la dona assassinada i els hi volem fer saber el nostre condol i acompanyament.
Nosaltres continuarem lluitant amb totes les nostres forces perquè cap més dona sigui assassinada.