Valoració  de la Consulta de la Diagonal

Un cop finalitzada la consulta sobre la transformació de l’Avinguda Diagonal i la crisi política que afecta al govern de la ciutat, des de la CUP de Barcelona, en consonància al posicionament emès anteriorment, valora:

1.-  Els resultats mostren que la consulta ha estat emprada com un mecanisme de càstig a les polítiques de l’actual alcalde Hereu, especialment per voler fer partícips als habitants de Barcelona sobre una decisió de reforma de la Diagonal presa d'avant mà.

2.- Els successius problemes informàtics i les mentides de l’alcalde de la ciutat davant dels mitjans de comunicació mostren una vegada més la manca de credibilitat d’aquest consistori que no entén més enllà del resultat i la manipulació de la opinió pública. Ens trobem, doncs, davant d’un problema de caràcter estructural que no s’arregla amb un parell de dimissions.

3.- Davant de les crítiques mostrades per altres grups municipals recordem que aquesta consulta fou recolzada al seu moment per la resta de formacions amb representació al consistori exceptuant el cas del Partido Popular. Recordem, en aquest sentit, que el govern de PSC-PSOE i ICV mai va proposar d’entrada la celebració d’una consulta ciutadana sobre aquesta qüestió.

4.- Les xifres de participació  (12%) mostren a qui en tingués algun dubte la transcendència de les consultes sobre la independència que el teixit associatiu està organitzant els darrers mesos arreu de Catalunya, sense els mateixos recursos ni publicitat que les que ha fet servir l’Ajuntament. Caldrà estar amatents, en aquest sentit, a la feina que realitzi Barcelona Decideix en vistes a l’abril vinent, de moment sense cap mena de suport del govern que encapçala l’alcalde Hereu.

5.-Saludem totes aquelles iniciatives que suposin un aprofundiment en els mecanismes de democràcia participativa, si bé aquestes han de tenir un mínim de rigorositat que l’Ajuntament de Barcelona ha demostrat no estar en condicions d’oferir. Trobem molt perillós banalitzar aspectes d’aquesta transcendència i que són d’ús corrent a altres territoris europeus.

6.- Esperem que unes i altres formacions polítiques amb capacitat de decisió en aquesta ciutat aprenguin del lamentable espectacle ofert durant els darrers anys, i de manera molt especial les darreres setmanes, i que abans d’abordar-se reformes d’aquesta envergadura s’assegurin del tema que tenen entre mans.

foto de Roser Vilallonga a La Vanguardia 17.5.2010