Notícies de Barcelona

LA BARRAQUETA

DIVENDRES 19/01/2018

20.00 PRESENTACIÓ I XERRADA

“Importància dels ateneus i casals en la creació del poder popular”
A càrrec de:
o Paula Serrano (membre d’Arran la Barraqueta i del Casal Popular 3 Lliris)
o Isabel Vallet (membre d’Endavant)
o Helena Ojeda (membre de La Torna, coordinadora de l’Ateneu L’Harmonia de Sant Andreu)

El passat 28 de desembre del 2017 el consell d’administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), un consorci on participen la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, va aprovar per unanimitat l’increment d’un 2% de les tarifes dels abonaments generals del transport públic.

Des de la CUP Capgirem Barcelona volem mostrar el nostre suport a les companyes de l'organització juvenil de l'esquerra independentista Arran, per l'acció realitzada per denunciar el model turístic a la ciutat de Barcelona davant dels intents de criminalització per part de persones i partits polítics.

D'aquesta manera, entenem que és imprescindible que l'Ajuntament de Barcelona desenvolupi polítiques valentes que avancin cap al decreixement turístic a la nostra ciutat així com que garanteixi el dret a aquesta a les veïnes de la ciutat.

Les Rambles de Barcelona són un símbol de la massificació turística que pateix la ciutat, un espai que, malgrat ser una icona de Barcelona, paradoxalment ha deixat de ser dels barcelonins i les barcelonines. Com a eix principal del districte de Ciutat Vella, les Rambles travessen barris on la població és expulsada per la pressió immobiliària lligada a la gentrificació i la turistització, on els lloguers es disparen, la convivència es fa difícil i els comerços tradicionals són substituïts per botigues de lloguer de bicicletes.

Associació de Gàmbia a Catalunya i Amics de Gàmbia a Catalunya

Nosaltres, membres de l'Associació de Gàmbia a Catalunya i els amics de Gàmbia a Catalunya,   estem seguint atentament la crisi política a Gàmbia, des de que el President sortint Yaya Jammeh va expressar el seu rebuig total als resultats electorals de l'1 de desembre de 2016.

Aquest dijous 1 de desembre seran jutjats a la ciutat de la justícia el company de Tras la Manta i el regidor de la CUP Capgirem Barcelona per la seva lluita en suport del col·lectiu de venedors ambulats i la seva xarxa de solidaritat de la ciutat de Barcelona.

Aquest matí el Govern del Districte (BCNenComú-PSC) havia convocat una reunió amb representants del CEII (Centre d’Estudis Ignasi Iglesias) per a parlar de les demolicions que s’estan fent al solar on hi ha les cases del C/ del Pont, les més antigues de Sant Andreu de Palomar i amb un gran valor patrimonial pel nostre poble.

Hi ha assistit també l’Ivan Altimira, conseller de la CUP, tot i no haver-hi estat convocat.

Pàgines